Cevizli Muzlu Ekmek (Banana Nut Bread)


Uzun zamandir biraz tembellikten, biraz yogunluktan blogumu ihmal ettim:) Aslinda yayinlaycagim o kadar cok tarifim ve fotografim var ki..
Bu keki, daha once Arman Kirim'in tarifiyle de denemistim. Ama o tarifte malzeme cok boldu. 2 tane kek cikmisti. Simdi ise, Hafif Tarif'tekini denedim. Sonuc mukemmel!
Malzemeler:

2 su bardağı un
3/4 su bardağı iri parçalanmış ceviz
3/4 su bardağı toz şeker
3/4 çay kaşığı karbonat
Yarım çay kaşığı tuz
3-4 büyük iyice olgunlasmis muz (ezilince 1.5 su bardağı olacak kadar)(Ben 6-7 tane kucuk Anamur muzu kullandim)
Çeyrek su bardağı yoğurt
Hafifçe çırpılmış 2 yumurta
6 çorba kaşığı erimiş, ılıtılmış margarin (90 gram)
1 paket vanilya
Üzerini süslemek için:
Ceviz

Yapilisi:

1. Fırını önceden 170-180 dereceye ısıtın. Dikdortgen bir kek kalıbını yağlayıp, hafifçe unlayın.

2. Geniş bir kaseye unu ve karbonatı eleyin. Ustune tuz, şeker ve cevizleri ekleyip karıştırın.

3. Diğer bir kasede, catalla iyice ezilmiş muzları, yoğurdu, yumurtaları, yağı ve vanilyayı krema kıvamı alıncaya dek, iyice çırpın.

4. Muzlu karışımı, unlu karışımın içine yavaşça dökün ve bir spatula veya tahta kasik yardimiyla iyice karışıncaya kadar harmanlayın.

5. Karışımı kek kalıbına dökün, üzerini yarım cevizler ile kaplayın. Yaklaşık 55-60 dakika kadar, üzeri kahverengileşinceye kadar pişirin. Pisip pismedigini anlamak icin kurdan testi uygulayin. Kürdan soktuğunuzda hamur yapışmıyorsa, kekiniz pişti demektir. Fırından çıkardıktan sonra 5 dakika bekleyin, ardından kalıbından çıkarın.

Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. ben bu tariften yaptım gerçekten tok tutuyor umarım aynısıdır bu da

    http://nasilyapacagim.com/index.php/2015/12/28/muz-ekmegi-nasil-yapacagim/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar