3 Mart 2011 Perşembe

Starbucks Havuçlu Keki



Turkiye'deki "blogger" yasagina ragmen, DNS ayarlarimi degistirip blogumda yazmayi basarabildim. Sanirim "blogger" bloglari sadece yurtdisindan okunabiliyor.

Starbucks Havuclu Keki, su ana kadar yedigim en lezzetli keklerden biri.. Yumusacik bir dokusu var.
Tarifi yabanci bir siteden aldim. Yalniz orjinal tarifte 1/4 cay kasigi muskat ve yenibahar da vardi. Ama ben kullanmadim.


Malzemeler:
1 1/2 cup* (1,5 su bardagi) un
2 çay kaşığı kabartma tozu
1 ½ çay kaşığı karbonat
2 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı vanilya
1 1/2 cup (1,5 su bardagi)esmer seker
1 cup (1 su bardagi) zeytinyagi
3 yumurta
1 cup (1 su bardagi) rendelenmis havuc
3/4 cup (3/4 su bardagi) iri kiyilmis ceviz
1/2 cup (yarim su bardagi) suda bekletilmis kuru uzum

*1 cup= 200ml'lik su bardağı

Yapilisi:
1. Firini 180 derece ayarlayip isitin.

2. Un, kabartma tozu, karbonat, tarcin ve tuzu karistirin.

3. Şeker ve yağı mikserle iyice karıştırin. Yumurtaları ve vanilyayi ekleyip en yuksek hizda 1 dakika cirpin.

4. Cirptiginiz malzemeye daha onceden karistirdiginiz kuru malzemeyi eleyerek ekleyin.

5. Rendelenmis havuc, ceviz ve kuru uzumleri ekeyip tahta kasikla karistirin.

6. Yağladığıniz kalıba dökup onceden isitilmis 180 derece firinda 45 dakika kadar pişirin. Pisip pismedigini anlamak icin kekin ortasina kürdan testi uygulamayı unutmayın.


6 yorum:

Adsız dedi ki...

Bloğunuzu severek ve bir o kadar güvenerek takip ediyorum.paylaştığınız Sturbuck's keki uzun zamandır defalarca yapmış olmama rağmen teşekkürlerimi ancak iletebilme fırsatı bulabildim. Paylaştığınız diğer tariflerden de çok memnun kaldığımı da eklemek istiyorum. Feyza Hanım ellerinize ve paylaşımınıza sağlık...

Feyza S. dedi ki...

Sevgili Adsiz,
Guzel sozleriniz ve begenileriniz icin cok teşekkurler! Ziyaretime yine bekliyorum sizi, ama isminizi de yazmayi unutmayin :)
Sevgiler...

canan paksoy dedi ki...

adsız diyor ki... dün sturbucks'tan yediğim havuçlu keki yaptığım kekle kıyasladım inanın benimki daha güzeldi daha yumuşaktı.inşallah en kısa sürede görüşmek isterim...

Feyza S. dedi ki...

Canancığım,
Bu tarifi beğenmene sevindim; en yakın zamanda sizi bekliyoruz :)

belma gurler kolcalar dedi ki...

tarifteki cay kasigini american teaspon olarak algilayip :) tarife baslayabilir miyim feyza hanim, tesekkurler
belma kolcalar
nj,usa

Feyza S. dedi ki...

Belma Hanım,
Orinal tarifteki ölçü erhalde American teaspoon'dur. Ama ben Turk usulu çay kaşığı kullandım. ;-) Yalnız bu tarifte dikkat etmeniz gereken nokta,, iyice pişmeden-kürdan testi yapmadan- fırından çıkartmayın. Fırından fırına pişme süresi değişiyor. Aksi takdirde, havuçlu bir kek olduğundan içi çiğ kalabilir. Kolay gelsin!

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 mutfakta Feyza var, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena