MİLFÖYLÜ YUFKA BÖREĞİ

Blogumu İngiltere gezisi, okulların açılması derken oldukça ihmal ettim. Gerçi bu ihmalin altında bloguma hiç yorum almamam da yatıyor:(( Sözel yorumlar olmasına rağmen ziyaretçilerim bir iki satır yazamktan çekiniyor galiba. Ama blogun devamı için blog yazarınında motive edilmesi gerekiyor değil mi? :)

Bu börek Oktay Usta'ya ait. Orjinal tarifte, iç olarak mantarlı ve ıspanaklı iç kullanılmış, ama ben su böreğine benzettiğimden, iç harcı için peynir kullandım.
Malzemeler:
2 yufka
6 yaprak milföy hamuru
1 su b.soda
Yarım su b.sıvıyağ
Yarım su b.süt
1 yumurta
iç harcı için:
150 gr beyaz peynir
İsteğe göre kıyılmış maydanoz
Yapılışı:

1. 3 milföy hamurunu çekip esneterek yağlanmış tepsiye yayın. Üzerine bir yufkayı buruşturarak koyun. Üzerine peynirli iç harcı koyun. Kalan diğer yufkayı da buruşturarak üzerine koyun. Enn son üstüne kaalan 3 milföyü de
esnetilerek yayın. Hazırlanan böreği 6 parçaya kesin.

2. Üzeri için sos hazırlayın. Sos için, süt, sıvıyağ, yumurta, sodayı karıştırma kabına alarak çırpın. Bu sosu daha önce dlimleğiniz böreğin üstüne dökün. Hazırlana sosu daha iyi çekmesi için böreği tekrar kesin ve 180 derecelik fırında 40-45 dakika pişirin. Su böreği tarzında nefis bir börek elde edeceksiniz.
Afiyet olsun!

Yorumlar

  1. Ben de artik blog isini biraktigini dusunmeye baslamistim.Haklisin motivasyon sart.Her iki borek de harika gorunuyor ama bu milfoylu olan acayip biseye benziyor.Bir ara denemek isterim,ya da senin elinden yemek :) Ellerine saglik arkadasim.Sen yazmaya devam et,ben takipteyim :)
    Optum.
    Gulzade

    YanıtlaSil
  2. Canim, sen de olmasan zaten kimsenin yazacagi yok:) Aslinda elimde cok tarif ve foto var ama hem zaman hem de motivasyon gerekiyor. Sen beni takp etmeye devam et:) Insallah bir gun elimden de yersin bu borekleri.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar