Varcelli Bisküvi


Bu tarifi Nathalie Stoyanof'un Beyaz Mutfak adlı kitabından aldım:

Malzeme (70-75 Adet):

240 gr.tereyağı
2 kahve fincanı (100 gr.) pudra şekeri
2 su bardağı + 1 yemek kaşığı (240 gr.) un
1 kahve fincanı (50 gr.) nişasta (ben buğday nişastası kullandım)
1 kahve fincanı (20gr.) kakao
1 yemek kaşığı tarçın
1 çay kaşığı vanilya
3 adet (60 gr.) yumurta sarısı

Yapılışı:
1. Tüm malzemeleri derin bir kaba koyup yoğurun. 1 gece buzdolabında bekletin.

2. Fırını 180 dereceye ayarlayarak ısıtın. Hamuru buzdolabından alıp 2 dakika yoğurun. Bir merdane yardımı ile 0,5 cm kalınlığında açın. Üzeriene oluklu merdane ile desen yapın. 4 cm eninde, 6 cm boyunda kesip yağlıkağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın.

Not: Ben 70-75 adet bisküvinin çok olacağını düşünüp, 1/3 oranında kullandım malzemeleri. 22 tane bisküvi elde ettim. Ama, keşke daha fazla yapsaydım. Hemen bitiverdi:) Bir de, oluklu merdane olmadığı için hamuru daha kalın (1 cm) kalınlığında açtım ve kurabiye kalıplarıyla şekil vermeye çalıştım.


Deneyenlere afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar