Pırasa Çorbası



Bu çorba özellikle pırasayı sevmeyenler için ideal. Bizim ailede, ben de dahil olmak üzere, kimse pırasayı sevmiyor. Bu çorbayı kızım tattığında mercimek çorbası sandı. Eğer sebze yemeği olarak pırasayı sevmiyorsanız ya da bir şekilde çocuklarınıza pırasa yedirmek istiyorsanız, mükemmel bir seçenek:)

Malzemeler (4-5 kişilik):

2 adet orta boy ve kalınlıkta pırasa
1 adet orta boy havuç
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı sıvı yağ
1 su bardağı tavuk suyu
3 su bardağı sıcak su
Yarım limon
1 yumurta sarısı
Tuz

Yapılışı:

1. Pırasaları kibrit çöpü uzunluğunda ince ince kıyın. Yağ konulmuş düdüklü tencerede pırasa ve havucu 2-3 dakika kavurun. Ardından unu ekleyerek bir miktar daha kavurun.

2. Tavuk suyu ve sıcak suyu ekleyin ve düdüklü tencerede 15 dakika pişirmeye bırakın.

3. İyice pişen sebzeleri blendırdan geçirin.

4. Terbiyesi için yumurta, tuz ve limonu çırpın ve yavaşça çorbanıza katın ve 2-3 dakika daha pişirin. Maydanozla süsleyerek servis yapın (Ben ocağın altını söndürmeye yakın biraz da içine kıyılmış maydanoz ekledim).


Afiyet olsun!



Yorumlar

  1. ben biraz daha farkli yapiyordum bu corbayi. Bu sefer senin tarifini uyguladim! Harika bir tat!Pirasa corbasi oldugunu kimse anlamiyor!Sebze corbalari arasinda bu corba favorim! Tesekküler!

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Fatma,

    Çorbayı beğenmene sevindim. Afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar