Pekmezli, Havuçlu ve İncirli Kek



Bu tarifi Cafe Sardunya'dan aldım. Ama ben orjinal tarifte bazı değişiklikler yaptım. Özellikle çocuklar için çok besleyici bir kek olduğunu düşünüyorum.

Malzemeler :
4 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1/3 su bardağı pekmez
2/3 su bardağı süt
1/2 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı ince rendelenmiş havuç
2,5 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1 pk. kabartma tozu
2/3 su bardağı iri kıyılmış ceviz içi
10 adet kuru incir
1/2 tatlı kaşığı tarçın
1 tatlı kaşığı toz zencefil
1 tutam tuz

Glazür için:
1 çay bardağı pudra şekeri
1 çay kaşığı vanilya
1 yemek kaşığı su

Yapılışı :
1. İncirleri yıkayıp fındık büyüklüğünde doğrayın. Havuçları rendenin ince tarafıyla rendeleyin.

2. Yumurta ve şekeri mikser yardımyla 7-8 dakika kadar çırpın. Süt ,pekmez ve yağı ilave edip 2-3 dakika kadar daha çırpın. Rendelediğiniz havucu ilave edip tekrar karıştırın.

3. Ayrı bir kapta eleyerek karıştırdığınız un, nişasta, kabartma tozu, tuz, tarçın ve zencefili ilave ederek kaşık yardımıyla karıştırın. Pürüzsüz ve akıcı kıvamlı bir kek hamuru elde edilmesi gerekli. Kuru üzüm ,ceviz ve kuru inciri ekleyerek yine kaşıkla karıştırın.

4. Hamuru tereyağı ile yağladığınız kelepçeli bir kek kalıbına dökün (ben bir de, kızım için, küçük bir kek kalıbına döktüm-üstteki resim) ve önceden 175 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana (yaklaşık 40-50 dakika kadar ) kadar pişirin. Bıçak ile pişip pişmediğini kontrol ettikten sonra fırından çıkarıp soğuması için bekletin.

5. Glazür için tüm malzemeyi çukur bir kapta karıştırın. Soğuyan kekin üzerine gezdirin. Bunun için pişirme kağıdından hazırlayacağımız bir külah kullanabilirsiniz. 10 dakika kadar glazürün donmasını bekledikten sonra dilimleyip servis yapın.

Afiyet olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar